Neked lesz majd virtuális valóság szemüveged, ha eljön a szép új virtuális valóság világ? (egyenlőre én köszi nem kérek)
Közössségi hálózatok

Neked lesz majd virtuális valóság szemüveged, ha eljön a szép új virtuális valóság világ? (egyenlőre én köszi nem kérek)




Korábban soha nem látott mértékben fejlődött az elmúlt évtizedek során a technológia. A telekommunikációs eszközök és a különböző közösségi médiák átalakították az emberek médiafogyasztási szokásait. Korábban a hírfogyasztás a nyomtatott sajtóra és a televízió hírműsoraira korlátozódtak.

 

Az új média megjelenésével azonban a nap bármely pontján elérhetjük a hírforrásokat. Megtekinthetjük ismerőseink üzenőfalát és saját híreinket, általunk készített fényképeket, videókat oszthatunk meg a saját oldalunkon. Az üzenetküldő alkalmazások segítségével pedig kapcsolatba léphetünk más felhasználókkal.

 

A virtuális valóság, a kiterjesztett valóság olyan fogalmak, amelyek az átlagos hétköznapi ember számára igazából nehezen felfoghatóak. Hogyan befolyásolja egy még nem is létező univerzum a világ vezető gazdaságait? Vannak, akik milliárdokat költenek arra, hogy létrehozzák saját virtuális énjüket. Mindezt miért teszik?




 

Mi a metaverzum?

A metaverzum kiterjesztett valóság és virtuális valóság. A kifejezés csak az elmúlt években vált népszerűvé, mióta a facebook alapítója bejelentette, hogy átalakítja a nagy közösségi portált és létrehozza a metaverzumot.

 

Első alkalommal a kifejezést 30 évvel ezelőtt Neal Stephenson író használta ezt a kifejezést. A szó egy regényben, egy a jövőben létező virtuális teret jelentett, amelynek keretén belül az emberek avatarokon keresztül virtuális életet élhetnek.

 

Az avatar egy olyan virtuális entitás, amely vagy hasonlít ránk, vagy mi alkottuk meg. Az avataron keresztül éljük az életünket a virtuális világban.




 

A metaverzum gazdasági rendszere

 

A metaverzum egy önálló és a valós világtól nem független gazdasági rendszerrel bír, a fizikai tárgyaink átvihetőek lesznek a digitális térbe. A digitális térben vásárolhatunk is és elképesztő vagyonokat költhetünk el majd ott.




 

Mit jelentenek az NFT-k?

 

Az NFT-k, nem helyettesíthető tokeneket jelentenek. Ezek gyakorlatilag olyan virtuális kódok, amelyeknek a felhasználásával bizonyítani lehet, egyes fájlok, képek, hanganyagok, videók eredetiségét és tulajdonjogát is.

 

Az NFT-k nagyon népszerűek lettek az elmúlt évek során. A gyakorlati megvalósítása során például virtuális macskát birtokolhatunk negyvenmillió forintért cserébe. Leginkább egy újabb gazdasági luftballon juthat az eszünkbe erről.

 

Nincsen szó semmi másról, mint egy képről. Amelyet egy egyedi tokennel, kódsorral azonosítanak…




 

Mi értelme van?

Vannak, akik azzal érvelnek, hogy a helyzet hasonló ahhoz, amikor az emberek millió dollárokat kifizetnek egy egyedi, régiség, antik dolog megvásárlása során. Gondoljunk akár egy képregényre, vagy egy egyedi kártyalapra.

 

Az embereknek arra van igényük, hogy a virtuális térben prezentálják és mutassak meg a gazdagságukat, társadalmi helyzetüket. Jelenleg létezik egy virtuális világ, amelyben bizonyos emberek hajlandóak több pénzt kifizetni egy digitális termékért, mint a valós életben megtalálható darabért, mindezt csupán azért, hogy prezentálják mennyire gazdagok.

 

Jelen pillanatban az ilyen fajta felvágáson túl, az égvilágon semmi értelme nincsen egy digitális táska vagy bármilyen digitális ruhadarab megvásárlásának.

 




 

Ez komoly?

 

Vannak, akik úgy gondolják, hogy a metaverzum megállíthatatlan. A technológiai fejlődésnek csak ez az egyetlen lehetséges jövőbeli útja. Azonban vannak olyan jelek, amelyek abba az irányba mutatnak, hogy kivételesen nem fog győzni a hülyeség a józan ész felett.

 

A metaverzum még el sem indult, de már most fenntarthatatlan!

 

A meta 11 000 munkahelyet szüntet meg. Közben önti a dollármilliárdokat a metaverzumba. A vállalat létezése óta ez az első alkalom, hogy a munkaerő 13%-át el kellett bocsátani.

 

Az előrejelzések szerint a metaverzum 2024-re 78,3 milliárd dolláros piaccá nő. Igazából csak a nagyon gazdagok fognak tudni háromdimenziós avatarjaik segítségével beszélgetni más szervezetek avatarjaival.

 

A meta nagyon sok pénzbe kerül, ez egy olyan platform, amelyik még nem indult el, ellenben rengeteg befektetést igényel, most, amikor a vállalat megingott egy meggyengült gazdaságban.

 




 

 

 

Szóljon hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük