Weboldal készítés
weboldal készítés

Weboldal készítés

Weboldal készítés – A weboldal készítés első lépése: meghatározni a weboldal készítés célját

 

Weboldal készítés – Amikor egy weboldalt készítünk igen hamar elcsábít bennünket az a gondolat, hogy hogyan nézzen ki a főoldal, azonban a weboldal készítésnek nem ez az első lépése. Manapság mindenki rendelkezik weboldallal, de ha nem azzal kezded, hogy konkrétan meghatározod, hogy mi a célja a webhelyednek, akkor a projekt nem lesz sikeres. Egy utazás célja, maga az úti cél, a weboldal készítésnek pedig nagyon sok célja lehet. Fontos, hogy tudd és meghatározd, hova szeretnél eljutni a weboldalad segítségével.

 

Honnan tudod, hogy sikeres a weboldalad?

 

Vannak általános üzleti célok, mint pl.:

 

  • Növelni a bevételt
  • Javítani az ügyfél elégedettséget
  • Bemutatni a portfóliót, a szolgáltatást
  • Növelni a márkaismertséget

 

A weboldal célját fontos, hogy úgy határozzuk meg, hogy az a meghatározás konkrét, mérhető, megvalósítható, reális és időszerű legyen.

 

1000 látogatót szeretnék az első 3 hónapban.

 

 

A cél meghatározása konkrét? Igen, egyértelmű, hogy Ön 1000 látogatót akar 3 hónap alatt.

 

A cél meghatározása mérhető? Igen, meg tudja mérni a célját, hiszen az 1000 az a szám, amit 3 hónap múlva meg akar találni a webhely analitika kimutatásában a látogatók számánál.

 

A cél megvalósítható? Igen, ha megvan a megfelelő marketingterve, és megfelelően hajtja végre, akkor az első 3 hónapban 1000 látogatót lehetséges szerezni.

 

A cél reális? Igen, nagyon is lehetséges, hogy 3 hónap alatt 1000 látogatót kapjunk egy új webhelyre a megfelelő stratégiával.

 

A cél időhöz kötött? Igen, az első 3 hónapban szeretne 1000 látogatót a weboldalára.

 

Weboldal készítés – második lépés: A célközönség azonosítása

 

Amennyiben azt szeretnénk, hogy a weboldal készítés sikeres legyen, olyan oldalt kell építenünk, amelynek pontosan azonosítottuk a célközönségét. Annak érdekében, hogy biztosítsuk, hogy az üzeneteinket a megfelelő időben és a megfelelő embereknek fogjuk közvetíteni, tisztában kell lennünk azzal, hogy ki a célközönségünk.

 

A célközönség azonosítása a marketingstratégiához tartozik. Kik a potenciális ügyfelek? Kik a versenytársak? Mi az a probléma, amit a mi szolgáltatásunk vagy termékünk hivatott megoldani?

 

Annak érdekében, hogy marketing erőfeszítéseinket célzottan és eredményesen összpontosítsuk meg kell határozni a célközönségünket.

 

Weboldal készítés ügyfele: Ki az ügyfél?

 

Hogyan tudjuk meghatározni, hogy kik az ügyfeleink? A célközönség azonosítása során az alábbi kérdésekre kell tudnunk válaszolni: Hol találhatóak meg az offline térben? Hogyan szeretnek kommunikálni? Tisztában kell lennünk a demográfiai adatokkal, mint a célközönségünk neme, életkora, élethelye, munkaköre, hobbija. Pszichogárfiai információk alatt viselkedésüket, attitűdjeiket, preferenciáikat, személyiségtípusaikat értjük. Milyen fájdalmas problémáikra ad választ, oldja meg a termékünk?

 

Hogyan lehet azonosítani a célközönségünk? Egy igazán remek lehetőség erre, hogy a jelenleg meglévő legjobb ügyfeleinket nézzük meg. A közös jellemzők alapján egy listába lehet rendezni őket. Az ügyfeleinket lehetőség szerint bontsuk több szegmensre. Keressük meg azokat az ügyfeleinket, akik a legnagyobb bevételt jelentik és azokat is, akik nem jelentenek nagy bevételt, de jelentős időbefektetést igényelnek. Így megtudjuk, hogy mely szegmens az, amit érdemes erősíteni a jövőben.

 

A célközönség meghatározása során előnyös lehet, hogy ha nem jellemzőkre, hanem előnyökre gondolunk. Pontosan határozzuk meg az ajánlatunk előnyeit, a különböző funkciók s tulajdonságok előnyeit vegyük számba, majd tegyük fel a kérdést, hogy ki profitálna ezekből az előnyökből. Amikor megértjük a termékünk előnyeit, megértjük azt is, hogy ki értékelné leginkább ezt a funkciót. A vállalkozó magára úgy tekint, mint aki megoldja valaki másnak a problémáját. Kinek a problémájára vagy a megoldás?

 

Weboldal készítés lépései: a Vevőszemélyiségek létrehozása

 

A célközönség meghatározása során alkalmazott módszer a vásárlói személyiségek létrehozása. A megszerzett adatokból és információkból azt ábrázoljuk, hogy hogyan néz ki egy ideális ügyfelünk. A vevőszemélyiség létrehozása abban fog segíteni, hogy a marketing kampányainkat megfelelően irányítsuk a jövőben.

 

A vásárlói személyiség szem előtt tartásával határozhatjuk meg például a weboldal készítés során azt, hogy milyen webdesignt alkalmazunk. Segít a megfelelő felhasználói élmény megteremtésében is. A legjobb módja a vásárlói személyiség létrehozásának, hogy ha folyamatosan kutatunk és kérdéseket teszünk fel az ügyfeleinknek. Kérdezzük meg őket arról, hogy mi az amit a legjobban értékelnek a vállalkozásunkban, a célunk az, hogy a lehető legtöbb részletet összegyűjtsük.

 

Általában 2-3 vásárlói személyiségnek kell lennie egy vállalkozásnak. Igaz nincsen rá pontos szabály, előfordulhat az is, hogy egy weboldalnak 5-6 különböző felhasználói csoportja legyen.

 

Weboldal készítés legfontosabb eleme: a megfelelő tartalom létrehozása

 

Ha megértettük a célközönségünket, igényeiket, fájdalmaikat, kívánságaikat, akkor sokkal könnyebb dolgunk van abban, hogy problémáikra válaszokat és megoldásokat nyújtsunk. A felhasználóknak nehéz lesz összpontosítaniuk abban az esetben, hogy ha az oldalon túl sok az információ. Egy webhely ideális esetben egy céllal rendelkezik. Egy oldalon ideális esetben egy adott művelethez vezetjük a látogatót. Tedd fel magadnak a kérdést, hogy mi az oldal célja? Válaszold meg! És vegyél ki mindent az oldalról, ami nem az adott célt szolgálja.

 

Weboldal készítés – harmadik lépés: UVP meghatározása

 

A harmadik lépés, még mindig nem a megvalósításnál, hanem továbbra is a tervezésnél járunk, hiszen meg kell határoznunk az egyedi értékajánlatunkat, az UVP-t! A weboldal készítés sorozat első részében meghatároztuk, hogy mi legyen a weboldalunk célja, második lépésben a célközönség azonosítása volt a feladatunk, most a harmadik részben pedig megismerkedünk az UVP fogalmával.

 

UVP vagyis egyedi értékajánlat

 

Digitális ügynökségeknél dolgozó szakemberek beszámolnak arról, hogy a weboldal készítés során van egy jellegzetesen visszatérő probléma, ami megakadályozza a sikert, ez pedig nem más, mint, hogy a webhely nem rendelkezik egy olyan megfelelő üzenettel, amely eljut a megfelelő emberekhez.

 

A megfelelő üzenet elkészítésének legfontosabb része az UVP

 

A weboldal látogató pontosan akarja tudni, hogy mit csinál, milyen előnyöket kínál és ezeket az információkat gyorsan szeretné megkapni. Ha az üzenetnek nincsen ereje, vagy túl sok a zavaró tényező, akkor nagyon nagy valószínűséggel gyorsan el fogják hagyni a weboldalt.

 

Az egyedi értékajánlat egy olyan nyilatkozatunk, amely elárulja a piacnak, hogy mit csinálunk, miért kell minket választani és meggyőzi a látogatót, hogy tegye meg a következő lépést. Az UVP tartalmaznia kell, hogy kinek szól az ajánlat, hogy hogyan lehet megoldani az adott problémát, milyen értéket, milyen előnyöket kínál, miért minket válasszanak a versenytársak helyett.

 

Egy igazán jól megfogalmazott UVP sokkal több mint egy jól megfogalmazott, okos jelmondat

 

Egy igazán jól megfogalmazott UVP sokkal több mint egy jól megfogalmazott, okos jelmondat, szlogen. Ismernünk kell az ügyfeleinket, meg kell értenünk, hogy a termékünk vagy a szolgáltatásunk hogyan illeszkednek a fogyasztók világába.

 

Ne fogalmazzunk meg az UVP-t az alapján, hogy mit gondolunk a megoldásunkról és az ügyfelekről. Végezzünk kutatást és tesztelést annak érdekében, hogy biztosak legyünk benne. Miután megalkottuk saját egyedi értékajánlatunkat folytassuk a tesztelést, minél nagyobbat nő a vállalkozás, annál többet fogunk tudni az ügyfelekről, fájdalmaikról és arról, hogy a megoldásunk, hogyan segíti őket.

 

Az UVP nem küldetésnyilatkozat! Fontos, hogy az ügyfélre összpontosítsunk és ne az üzletünkre. Helyezzük magunkat a látogató helyzetébe és gondoljuk át, hogy miért kellene használnia ezt az oldalt, megrendelnie a terméket. Nagyon gyakran unalmas, hogy ha a vállalkozás céljait soroljuk fel. Látogató központú megfogalmazás sokat segíthet a hatékony UVP elkészítésében.

 

Weboldal készítés – negyedik lépés: Domain név és megfelelő tárhely kiválasztása

 

A weboldal készítés negyedik lépéseként kiválasztjuk a domain nevünket és döntést hozunk azzal kapcsolatban, hogy milyen tárhelyen szeretnénk elhelyezni weboldalunkat. A honlapkészítés témakörében eddig az első részben meghatároztuk, hogy mi legyen a weboldalunk célja, majd második lépésben azonosítottuk a célközönségünket, harmadik lépésben meghatároztuk egyedi értékesítési ajánlatunkat. Most az első lépést tesszük meg, azon az úton, hogy weboldalunk a jövőben fizikai formát ölthessen.

 

A domain név valójában a webhely neve. A név megvásárlása egy egyszerű folyamat, a nehezebb megtalálni azt a kifejezést, amely a lehető legjobb lesz számunkra. A domain név egy vagy több IP címet helyettesit. Nagyon nehéz lenne megjegyezni a 104.109.178.94 IP címet, ha fel szeretnénk keresni, helyette a whitehouse.org domain nevet kell a böngésző címsorába írnunk, ha fel szeretnénk keresni az oldalt.

 

Általánosságban elmondható, hogy fülbemászó és könnyen megjegyezhető domain névre van szükségünk, fontos, a keresőoptimalizálás, SEO szempontjából is a döntésünk. A legjobban akkor járunk el, hogy ha a választásunk előtt kutatást végzünk, annak érdekében, hogy a vállalkozásunk szempontjából releváns és keresett formát válasszunk. Ha jól választasz domain nevet, akkor az SEO szempontból már egy fél siker. A domain név választásán túl, a megfelelő tárhely kiválasztása is döntést igényel.

 

Megosztott tárhely

A megosztott tárhelyek lehetővé teszik, hogy több weboldal ugyanazt a szerver erőforrást használja fel. Ennek az előnye, hogy megfizethetővé válik a weboldal üzemeltetés bárki számára, hiszen nagy mértékben csökkenti az üzemeltetés költségét. Kis webhelyek, blogok, számára lehet jó választás.

 

VPS tárhely

A Virtual Private Server tárhelyek még mindig megosztott tárhelykörnyezetben kerülnek elhelyezésre, azonban rugalmas erőforrások állnak rendelkezésre a nagy forgalom csúcsainak kezelésére. A megosztott tárhely alacsony költségét a dedikált erőforrások rugalmasságával vegyíti.

 

WordPress tárhely

Egy speciális szolgáltatás, amelyet kifejezetten WordPress oldalak készítéséhez használhatunk. A szolgáltató gondoskodik a webhely frissítéséről, biztonsági mentéséről és gyorsítótárazásáról. Használatával lehetővé válik, hogy nagyobb figyelmet fordíthassunk a tartalom létrehozására és a vállalkozás fejlesztésére.

 

Dedikált tárhely

A dedikált tárhely a teljes szerver erőforrásait és a kiszolgálás speciális eszközeit is tartalmazza. Saját szoftvereket, saját operációs rendszerek telepítésére is alkalmas. Ennek a tárhelynek a kezelése speciális készségeket igényelhet. Akkor alkalmazható, ha nagy teljesítményre van szükségünk és nagyobb forgalomra számítunk a webhelyünkön.

 

Felhő tárhely

A felhőben üzemeltetett webhelyek nem korlátozódnak egyetlen kiszolgálóra és annak erőforrásaira. Attól függően, hogy mekkora a forgalmuk dinamikusan zsugorodhatnak vagy növekedhetnek.

 

Weboldal készítés – ötödik lépés: SEO stratégia megalkotása

 

A keresőoptimalizálás 2022-ben már nem az, ami régen volt. A legtöbb vállalkozás megérti, hogy a SEO miért fontos és megérti a SEO alapvető fogalmait. Abban az esetben azonban, amikor egy megbízhetó SEO stratégiát kell kidolgozni, egyből a kulcsszavakra fókuszálnak. 2022-ben már nem a kulcsszavakról szól a keresőoptimalizálás.

 

A SEO stratégia nem más mont a weboldal tartalmának téma szerint történő szervezésének folyamata, amely során a keresési eredményekben történő megjelenés valószínűségét szeretnénk javítani. Ez egy folyamat, amely során maximalizálni igyekszünk a keresőmotorok organikus forgalmának megszerzését.

 

A SEO stratégia azért fontos, mert segít abban, hogy kijelölje a tartalom létrehozásának irány vonalait, kereteit. A stratégia biztosítja, hogy olyan tartalmakat hozzunk létre, amelyeket az emberek valóban keresnek.

 

Három olyan terület van, amelyre a SEO stratégia összpontosíthat. Az On-page SEO arra a tartalomra összpontosít, amely a weboldalon található. Az Off-page SEO pedig az internet más részeiről a webhelyre irányított linkekre. A Technikai SEO a weboldal készítés során alkalmazott, a weboldal hátterére, például a webhelykódok optimalizálását jelenti.

 

A SEO stratégiával kapcsolatban néhány fontos tanács:

 

  1. Használjunk olyan analitikai eszközt, amelynek segítségével mérni tudjuk a tartalom sikerét

Az Analytics és a Webmester eszközök olyan megoldások, amelyek segítenek abban, hogy megtudjuk, mennyien látogatták a weboldalunkat, a látogatók honnan érkeztek a weboldalra, milyen konverziók születtek a weboldalon, mely aloldalalunkat rangsorolta és indexelte a Google.

 

  1. Készítsünk téma listát

A kulcsszavak 2022-ben fontosak a keresőoptimalizálás területén, de már nem a legfontosabbak. Sokkal inkább sikeresek leszünk abban az esetbenm hogy ha egy olyan listát készítünk amely azokat a témákat tartalmazza, amelyekkel foglalkozni szeretnénk. A termékek és szolgáltatások kapcsololódó kifejezések nagy segítségünkre lesznek.

 

  1. Legyünk naprakészek a SEO hírekkel és legfrissebb stratégiákkal kapcsolatban

A keresőmotorok folyamatosan fejlődnek. A trendek és a bevált gyakorlatok naprakészen tartása rendkívül fontos.

 

Weboldal készítés – SEO trendek 2022

 

 

Multitask Unified Model MUM

 

 

Annak érdekében, hogy a keresőkben a lehető legjobb találatok jelenjenek meg a legnagyobb kereső bevezeti a Multitask Unified Modelt (MUM) ami egy új mérföldkövet jelent az információk megértéséhez.

 

A MUM egyszerre 75 különböző nyelven teszi lehetővé az információ és világismeret átfogóbb megértését. A MUM megérti a szöveg és a képek közötti információkat és a jövőben kiterjedhet a videóra és a hangra is.

 

 

 

Google E-A-T

 

 

A keresőóriás ismételten megerősítette, hogy a tartalom minősége elengedhetetlen a helyezés javításához. Az általunk létrehozott tartalmaknak meg kell felelnie a Google E-A-T elvének. A sikeres rangsoroláshoz a tartalom minősége kiemelt fontosságú.

 

 

 

Hangalapú keresés

 

 

A hangalapú keresések száma folyamatosan növekszik. A jelentések szerint a felhasználók mintegy 58%-a használja. Az olyan virtuális asszisztensek, mint a SIRI, az ALEXA vagy a GOOGLE ASSZISZTENS jelentős szerepet játszanak az emberek mindennapi életében.

 

 

 

Kiemelt kódrészletek

 

 

A Google ideális világában minden keresésnek van egy végleges válasza, amelyet magabiztosan tud megjeleníteni a felhasználónak, a kiemelt kódrészletek ezt próbálja meg elérni.

 

A felhasználó élmény növelésének célja, hogy csökkentse a felhasználók idejét a különböző keresések és oldalak böngészése közben.

 

 

 

Mobilbarát weboldal

 

 

Régi hír, hogy a weboldalnak megfelelően kell megjelennie a mobil telefon kijelzőjén. Sok szakember tud róla, hiszen 2018-ban bevezetésre került a mobil first indexing szemlélet. Ez az elv tartalmazza, hogy ha a webhelyedet optimalizálod mobilra, akkor növeled a valószínűségét annak, hogy magasabb rangsorolású lesz a keresési eredmények között.

 

 

 

Mesterséges intelligencia

 

 

A mesterséges intelligencia automatikusan nyomon követheti weboldalunk analitikáját és jelentéseket készíthet számunkra. Segíthet a célközönség számára vonzó kulcsszavak megtalálásában. Vizsgálhatja a látogatók viselkedését amelynek felhasználásával lehetőséget teremthet arra, hogy megismerjük azokat az információkat, amelyeket felhasználva jobb szolgáltatást tudunk nyújtani.

 

 

 

Weboldal készítés – A tartalom a király

 

 

A keresőoptimalizálás során a legfontosabb cél, amely 2022-ben is folytatódik, hogy felhasználó-központú tartalmakat hozzunk létre és tegyünk közzé weboldalunkon. Ez egy rendkívül kritikus pont abban, hogy jó helyezést érjünk el a keresőkben. A fekete kalapos SEO technikákat használó webhelyeket a keresők büntetni fogják és elveszítik pozícióikat. Ahhoz, hogy olyan témákról írjunk, amelyek érdeklik az embereket intelligens kulcsszókutatást kell végezni, meg kell vizsgálni a versenytársak tartalmait, majd beszállni a versenybe és jobb tartalmat létrehozni.

 

Miért a tartalom a király?

 

A weboldal készítés során létrehozott webhely keresőkben történő rangsorolási tényezőinek legfontosabb dimenziója a tartalomminőség. Ez egy jó hír a weboldal készítőknek, hiszen a tartalomminőséget az ellenőrzésük alatt tudják tartani. A felhasználók számára azért jó, mert hitelesebb, hasznosabb és jobban megtervezett tartalmakkal találkozhatnak a keresők eredmény oldalain.

 

Hogyan tudjuk felhasználni a tartalmat annak érdekében, hogy értékes tartalmat szolgáltassunk a felhasználóknak? Tegyük fel magunknak a kérdést: ön megbízna az azokban az információkban, amelyeket közzétett weboldalán?

 

Az adott cikket, amely a weboldalán megjelenik szakértő írta? Ha ön a weboldal látogatója lenne, szívesen megadná hitelkártya-adatait ezen az oldalon?

 

A weboldalon megtalálható információk a webhely olvasóinak valódi érdekei vezérlik, vagy a webhely tartalmat generál azáltal, hogy megpróbálja kitalálni, hogy mi lehet jól rangsorolva a keresőmotorokban?

 

1996 januárjában Bill Gates esszét írt “A tartalom a király” címmel, az esszét a Microsoft honlapján publikálták.

 

“Idővel az interneten található információk mennyisége hatalmas lesz. Bár az aranyláz légköre ma elsősorban az Egyesült Államokra korlátozódik, arra számítok, hogy végigsöpör a világon, mivel a kommunikáció költségei csökkennek, és a lokalizált tartalom kritikus tömege elérhetővé válik a különböző országokban.”

 

Amikor az emberek az interneten keresnek, olyan információkat és válaszokat szeretnének kapni a kérdéseikre, amelyeket a tartalom tud megadni. A minőségi tartalom értéket ad a látogatónak, ez az érték az, amiért valaki megtekinti a weboldalt. Amennyiben jobb minőségű tartalmat hozunk létre, jobb értékelést fogunk kapni. Amikor a keresőmotorok bejárják az oldalunkat a weboldalon található tartalomra összpontosítanak.

 

Tartalommarketingnek nevezünk minden olyan marketing erőfeszítést, amely tartalmat állít elő és publikálja azzal a céllal, hogy vásárlókat szerezzen. Számos definíció létezik a tartalommarketing kifejezésre, a definíciók a céltól és kontextustól függenek.

 

Az egyik legtöbbet használt definíció szerint a tartalommarketing olyan marketingmódszerek gyűjtőneve, amelyek során tartalmat hoznak létre és osztanak meg azért, hogy egy jól körülhatárolt és megismert potenciális ügyfélcsoport figyelmét a cég megszerezze és megtartsa, mindezzel pedig nyereséges ügyfél interakciókat érjen el.

 

 

Nagyszerű példa, hogy milyen sikereket hozhat a tartalom

 

 

John Deere 1837-ben alapította a Deere & Company multinacionális vállalat, amely részese az S&P 500 részvényindexnek is az Amerikai Egyesült Államokban. A vállalat fő profilja a mezőgazdasági munkagépek, erőgépek, kombájnok, traktorok gyártása és forgalmazása volt. 1895-ben alapították meg a The Furrow magazint, amely farmerekkel osztott meg információkat arról, hogy hogyan lehetnek nyereségesek.

 

A magazint az első márkamagazinnak tartják számon, a mai napig működik 12 nyelven, 40 országban, 1,5 millió embert ér el.

 

A keresők létrehozták minőségi irányelveiket, amelyek arról szólnak, hogy mi az amit minőségi tartalomnak tekintenek. A legjobb tartalommal rendelkező weboldalaknak sikerül kiépíteniük online közönségüket.

 

Weboldal készítés – WordPress weboldal készítése

 

 

b2/cafelog volt a WordPress elődje, amit leginkább b2 néven ismertek. Becslések alapján a b2-t 2003-ban mintegy kétezer blog használta. Michel Valdrighi kezdte el a fejlesztését, aki jelenleg a WordPress egyik fejlesztője. Első alkalommal a WordPress 2003-ban jelent meg, 2009-ben a vezető nyílt forráskódú tartalommenedzser rendszerek között tartották nyilván.

 

Egy új weboldal létrehozása nagyon nagy feladat. Szeretnél építeni valamit, amit az ügyfelek imádni fognak, nem szeretnéd azonban, hogy a fejlesztés több hónapig, évekig elhúzódjon. A WordPress egy olyan nyílt forráskódú tartalomkezelő rendszer (CMS) amelynek használatával webhelyeket, blogokat, webáruházakat építhetünk, kódolási tapasztalat nélkül.

 

A szoftvert bárki ingyenesen telepítheti, használhatja és módosíthatja. Blogok, szakmai portfóliók, üzleti webhelyek, e-kereskedelmi webáruházak, tagsági oldalak építéséhez egyaránt használható.

 

Az összes online webhely 43,3%-a WordPress-t használ.

 

A WordPress népszerűségének oka, talán az, hogy nyílt forráskódú. Ez azt jelenti, hogy bárki módosíthatja a forráskódot és terjesztheti a szoftvert. A népszerűség oka lehet az is, hogy könnyen használható, a kezdők számára sem jelent különösebb erőfeszítést megtanulni. Nem technikai beállítottságú embereknek készült. A felhasználói felülete barátságos. SEO-barát, támogatja az összes médiatípust, tehát szöveget, képet és videókat is közzé tudunk tenni a segítségével, továbbá biztonságos és szabadon használható.

 

A WordPress könnyen bővíthető. Abban az esetben is, hogy ha a weboldal tulajdonos nem fejlesztő, könnyen módosíthatja és bővítheti WordPress webhelyét. A témák vagy sablonok, elsősorban a weboldal kinézetét változtatják meg. A Pluginek vagy bővítmények pedig a weboldal működését változtatják meg. A bővítmény lehet egy egyszerű kapcsolatfelvételi űrlap, de lehet egy teljes webáruház létrehozására alkalmas, nagy bővítmény is.

 

Ha a WordPress-t tudjuk használni, akkor rengeteg pénzt takaríthatunk meg, képesek vagyunk elkészíteni a saját weboldalunkat. A WordPress weboldal készítés lehetővé teszi, hogy kövessük a trendeket és folyamatosan új dolgokat helyezzünk el a weboldalunkon, programozói segítség nélkül.

 

WordPress weboldal készítése

 

 

1.

Választanunk kell magunknak egy webhosting szolgáltatást

 

2.

A webhelyhez domain nevet kell regisztrálnunk

 

3.

Telepítenünk kell a WordPres-t

 

4.

Választanunk kell egy WordPress témát

 

5.

Létre kell hoznunk az első oldalunkat

 

6.

Telepítenünk kell a pluginokat

 

7.

Nem szabad megfeledkeznünk a weboldalunk népszerűsítéséről sem

 

 

 

 

Weboldal készítés – Webdesign

 

A felhasználói folyamat az az út, amelyen a látogató navigálni fog a webhelyen. A weboldal készítés nem az egyes oldalak gyűjteményének létrehozásáról szól, sokkal inkább áramlások alkotásáról. Az elérési út olyan lépések sorozata, amelyeket a látogató a belépési ponttól a kívánt konkrét művelet felé haladva megtesz. Ne gondoljunk hosszú és bonyolult útvonalra. Sokkal inkább, az előző pontokban megfogalmazott célokra, amelyet a belépési ponttól nagyon hamar el kell érnie. A legjobb, ha egy lépésben meg tudja tenni.

 

Amikor ez az elérés megvalósul, akkor konverzióról beszélünk. A weboldal látogatottságának kérdése, hogy mennyi felhasználó érkezik meg a weboldalra és a megérkezett felhasználóknak mennyi százaléka teljesítette a konverziós célt. A cél lehet egy termék megvásárlása, a hírlevélre történő feliratkozás, illetve bármi, amit célként határozunk meg. Az úgynevezett felhívások, amelyekkel a látogatót a konverzió célja felé tereljük a CALL TO ACTION.

 

A webdesign nem más, mint a weboldal vizuális megjelenésének és hangulatának megteremtése. A webdesign magában foglalja a felhasználói élmény gondolatát is, amely utal arra, hogy nem csak arról szól a webdesign, hogy a webhelyünk milyen jól néz ki. A felhasználó élmény azt is jelenti, hogy az oldalunkat könnyű használni, az információkat könnyű megtalálni, a fontos linkek és gombok, a CALL TO ACTION intenzív és jól funkcionáló elemek.

 

A megjelenés magában foglalja a színek, a betűtípusok, a képek, videók és az írott tartalmak megjelenítését is. Az olyan vizuális elemek, mint például az elrendezés, a navigáció, a reszponziv megjelenés a web sajátja. A webdesign korai fázisa után, ma már olyan iparágakat és új szakmákat teremtett, mint az UI – felhasználói felület tervező, illetve UX – felhasználó élmény tervező. A webdesign gyorsan fejlődik, a legújabb webdesign trendeket érdemes folyamatosan nyomon követni, azonban szem előtt kell tartani azt is, hogy egy webdesign trend, csak azért mert népszerű, egyáltalán nem biztos, hogy szükségszerű az ön weboldal készítési folyamatába.

 

 

 

Webdesign trendek 2022 – sötét témák

 

 

A webhely kiváló megjelenésének biztosítása céljából a webdesign trendeket minden évben frissítik. A webdesign nem más mint egy olyan oldalelrendezési mód, amely a legtöbb eredetiséget és egyediséget mutatja más oldalakhoz képest. Nemcsak esztétikai, de funkcionális vonzerejét is növelheti oldalunknak a professzionálisan kialakított megjelenés.

 

 

 

Betűtípusok

 

 

A FONT szó a francia fonte szóból ered, amelynek a jelentése: olvadt, a hajdani nyomdászok ólomból öntött betűsorozatára utal. Ma a font szó egy adott betűtípust jelent. A betűtípusoknak hatalmas szerepük van a weboldal általános vizuális vonzerejének megteremtésében, ezért fontos, hogy a weboldalkészítő megfelelően alkalmazza.

 

 

 

Egyedi görgetés

 

 

Az általános ismeretek szerint a görgetés mindig felülről lefele történt. A technológia és a fejlődés hatására több vállalat egyéni görgetési lehetőségeket kezdett használni. A vízszintes görgetés segítségével az információkat kényelmesen megtekinthetjük telefonon vagy táblagépeken is. Katalógusokhoz, portfóloókhoz, online galériákhoz tökéletes megoldás a vízszintes görgetés.

 

 

 

Beágyazott videók

 

 

A gyorsan változó technikai világunkban létfontosságú, hogy naprakészek legyünk a legújabb webdesign trendekkel. Weboldal készítés során fontos arra törekednünk, hogy webhelyünk érdekes és vonzó legyen. A weboldal látogatók nem csak azt figyelik, amit Ön elmond a weboldalán keresztül, de fontosak az olyan részletek is, mint a weboldal betöltődési ideje, a mobil kijelzőkön történő megjelenés minősége. A vállalkozásoknak most minden korábbinál találékonyabbnak kell lenniük, hogy a kíváncsi látogatók figyelmét megragadják és ügyfelekké alakítsák őket.

 

 

 

Aszimmetrikus webes elrendezés

 

 

Az aszimmetrikus webes elrendezés azért lett webdesign trend, mert az emberek belefáradtak, hogy mindig ugyanolyan elrendezésű weboldalakat látnak, amelyek ugyanazon bootstrap vagy más rácsos elrendezés szerint épülnek fel.

 

 

 

 

Weboldal készítés – Biztonság

 

A weboldal biztonságával kapcsolatban az első és legfontosabb dolog, hogy teljesen mindegy, hogy egyedi rendszert vagy CMS rendszert használunk. Minden megoldásnál lesz egy kockázati tényező. Abban az esetben, hogy ha száz százalékos biztonsággal szeretnénk a weboldalunkat üzemeltetni, akkor azt csak úgy tudjuk megtenni, hogy ha weboldalunkat offline tartjuk. A biztonság kérdésében a legfontosabb tudnivaló, hogy minden esetben lesz biztonsági kockázat, a weboldal tulajdonosának a kockázat kezelésének felelősségét kell felvállalnia.

 

Egy felmérés során az internetezők 20%-a azt mondta, hogy már hozott létre weboldalt, 48%-a pedig arról nyilatkozott, hogy a jövőben tervezi a weboldal készítés megvalósítását. Az emberek több weboldalt és alkalmazást hoznak létre, mint valaha. A felmérés 2000 amerikai megkérdezésével készült, de a megkérdezettek majdnem fele (48%) azt tervezi, hogy a jövőben létrehoz egy weboldalt.

 

A Google programmenedzsere úgy nyilatkozott, hogy minden weboldal készítőnek felelőssége van az internet biztonságának megőrzése terén. Ez azt jelenti, hogy mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy a weboldal ne veszélyeztesse a látogatóinak biztonságát. Egyre több ember készít weboldalt, de a többségük jelentős tudáshiánnyal rendelkezik az online biztonság területén. A felmérésben a válaszadók 70%-a még az erre vonatkozó kérdést is tévesen azonosította. A biztonsággal kapcsolatos kérdést úgy értelmezte, hogy milyennek kell lennie egy biztonságos URL-nek.

 

Hackertámadások

 

Az Amerikai Egyesült Államokban minden 39. másodpercben történik egy hackertámadás, amely érinti minden harmadik amerikai életét. Meg kell védenie a weboldalát, ami azt jelenti, hogy védelmet kell biztosítania a hibák és a hackerek támadásaival szemben.

 

Egy 2014-ben készült tanulmány megállapította, hogy az alkalmazottak gyakran nem tekintik magukat a szervezet információbiztonsági erőfeszítéseinek részeként, és gyakran olyan intézkedéseket hoznak, amelyek akadályozzák a szervezeti változásokat.

 

A riport feltárta, hogy a biztonsági incidensek 30%-a egy vállalaton belüli belső szereplőt érintett. A kutatások azt mutatják, hogy az információbiztonsági kultúrát folyamatosan fejleszteni kell.

 

Az “Információbiztonsági kultúra az elemzéstől a változásig” című könyvben a szerző megjegyezte: “Ez egy soha véget nem érő folyamat, az értékelés, a változás vagy karbantartás ciklusa.” Az információbiztonsági kultúra kezeléséhez öt lépést kell tenni: előzetes értékelés, stratégiai tervezés, operatív tervezés, végrehajtás és utólagos értékelés.

 

 

Weboldal készítés – Közösségi média marketing terv készítése

 

A weboldal készítés folyamata olyan elemeket is tartalmazhat, amelyek nem az adott webhelyen szerepelnek, vagy csak kis ikonok formában jelennek meg, mégis hatalmas erővel bírnak és döntőek a weboldal készítés sikerének kérdésében. Ahhoz, hogy sikereket érjünk el az online térben nem hagyhatjuk figyelmen kívül a közösségi médiákat.

 

 

 

A közösségi média marketing egy olyan gyakorlat, amely során a közösségi média csatornáit használjuk fel a vállalkozásunk népszerűsítésére, márkánk, termékünk, szolgáltatásunk eladására vagy népszerűsítésére. Ez a stratégia segíthet a vállalkozásnak elkötelezett közösség építésében, termékek és szolgáltatások értékesítésében, ügyfélszolgálati feladatok ellátásban, hirdetések készítésében és a teljesítmények nyomon követésében.

 

 

A közösségi média marketing terv azt tartalmazza, amit a jövőben a közösségi médiában csinálni akarsz és az elért eredmények iránti reményeidet. Azért fontos írásos tervvel rendelkeznünk, mert segít irányítani a lépéseinket, amelyeket a posztok létrehozása során, illetve abban is, hogy felmérjük sikerült-e a célunkat elérni. Minél inkább konkrétan fogalmazunk a tervben, annál inkább hatékonyabb lesz.

 

 

 

Közösségi média marketing stratégia terv alatt egy olyan dokumentumot értünk, amely felvázolja a közösségi médiában történő jelenlétünk céljait, azokat a taktikákat, amelyeknek felhasználásával ezeket a célokat megvalósítani igyekszünk. Továbbá azokat a mérőszámokat, mutatókat, amelyeknek segítségével a célunk felé történő haladásunk mértékét mérni tudjuk.

 

 

 

Tartalmaznia kell minden tervezett fiókunkat. Az egyes platformok különlegességeit, jellemző céljait és ezeket a célokat összhangba kell hoznunk a vállalkozás nagyobb digitális marketing stratégiájával, üzleti tervével. A jó közösségi média marketing tervnek tartalmaznia kell a csapaton belüli szerepköröket, a felelősségi körök megjelölésével együtt.

 

 

 

Közösségi média marketing terv készítése

 

 

Első kérdésként azt kell megválaszolni, hogy miért szeretnénk jelen lenni a közösségi médiában. Az erre a kérdésre adott válaszunk a célokhoz kapcsolódnak. Forgalmat szeretnénk irányítani a weboldalunkra? Kapcsolatba szeretnénk lépni az ügyfelekkel?

 

 

 

  • A márkaismeretség növelése
  • Weboldalunk látogatottságának növelése
  • Új érdeklődések generálása
  • Közösség építés
  • Ügyfélszolgálat biztosítása
  • Visszajelzések olvasása

 

 

Egynél mindenképpen több célt érdemes kitűzni. Fontos kérdés lesz, hogy mekkora csapattal van lehetőségünk dolgozni. Abban az esetben, hogy ha van egy nagy csapatunk, akkor lehetőség van arra, hogy az egyes célokat a csapaton belül külön embernek delegáljuk.

 

 

 

Különböző platformok

 

 

A közösségi média marketing tervet minden egyes platformra el kell készíteni, ahol jelen vagyunk vagy ahol a jövőben jelen szeretnénk lenni.

 

 

 

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube
  • Twitter
  • LinkedIn

 

 

Nagyon sok vállalkozás ad hoc módon van jelen az online térben, a közösségi médiában. Nem mérik fel előre, hogy mekkora erőforrásokat igényel a sikeres jelenlét. Sokan aggódnak amiatt, hogy hogyan lesz idő arra, hogy a különböző fiókokat, mind professzionálisan üzemeltessék. A legjobb lehetőség, hogy ha megtaláljuk a vállalkozásunkhoz leginkább illő hálózatot, ahol a célközönségünk tölti az idejét.

 

 

 

Ki lesz a célközönség?

 

 

A buyer persona építésének számos különböző módja van. Fontos, hogy meg tudjuk válaszolni azokat a kérdéseket a célcsoportunkkal kapcsolatosan, hogy kik ők, mi érdekli őket, hol szoktak jelen lenni az online térben, mikor lehet őket megkeresni a különböző tartalmakkal?

 

 

 

 

Versenytársaink tevékenységének elemzése

 

 

Egy vállalkozás nem elszigetelten működik, az esetek túlnyomó többségéven versenytársak között kell érvényesülniük. Tudnod kell, hogy a versenytársaid mit csinálnak a közösségi médiában, mi a céljuk, kiket céloznak üzeneteikkel, milyen kulcsszavakra próbálnak dominálni.

 

 

 

Költségvetés létrehozása

 

 

A közösségi médiában a szájról szájra történő terjedés, illetve a vírusos terjedés dominál, azonban, ha reálisan akarjuk szemlélni a világot, nem szabad egyetlen vállalkozásnak sem csak organikus találatokra alapoznia a jelenlétét. Fel kell készülni arra, hogy az erőforrásainkat megfelelő módon osszuk el a hirdetéseink között.

 

 

 

Tartalomtípusok megtervezése

 

 

Ahhoz, hogy sikert érjünk el kiváló minőségi tartalomra lesz szükségünk. A legnagyobb hiba, amit elkövethetünk, hogy a promóciós anyagainkat osztjuk meg a különböző platformokon. Ebben az esetben nem értjük a közösségi hálózatok lényegét. Fontos megértenünk, hogy a közösségi hálózatok nem azért jöttek létre, hogy piactérként szolgálják a termékek értékesítését. A megosztott tartalmaknak informatív és szórakoztató elemeket kell tartalmazniuk.

 

 

 

Eredmények mérése

 

 

Fontos, hogy az eredményeinket nyomon kövessük. Soha nem fogjuk megtudni megállapítani a közösségi médiában tett erőfeszítéseink sikerességét, ha nem követjük figyelemmel az eredményeket. A jelenlétünket a céljaink meghatározásával kezdtük és az eredményességi mutatók meghatározásával. A folyamatot figyelemmel kell kísérnünk, hogyan haladnak a mutatószámok.

 

 

 

 

 

A közösségi média marketing terv kidolgozása nem egy könnyű feladat. Megköveteli, hogy egy lépéssel hátra lépjünk és az egész képet szemléljük. A napi feladatokról el kell mozdítani a gondolkodásunkat a stratégiai tervezés irányába. Azonban, ha sikeresen megtervezzük és végrehajtjuk akkor kifizetődővé és hasznossá válnak azok a tartalmak, amelyeket a különböző platformokon tettünk közzé. Segít abban, hogy elérjük és megvalósítsuk üzleti terveinket.

 

 

 

Weboldal készítés – Jogi kérdések

 

 

A weboldal készítés egy igen csodálatos és sokszínű multidiszciplináris tudomány. Mindenekelőtt természetesen műszaki, hiszen a weboldalt jelölőnyelvi és script programozási nyelvi sorokból áll, amelyeket fel kell építeni. Természetesen a tartalomkezelő rendszerek lehetővé teszik, hogy programozói tudás nélkül is készíthessünk weboldalt.

 

 

 

A webdesign a formatervezés, a SEO és az online marketing pedig gazdasági tudomány területéről igényel készségeket és képességeket. A stratégiai gondolkodás, stratégiai tervezéstől kezdődően egészen a hirdetési kampány lezárását követő statisztikai adatok elemzéséig, a weboldal üzemeltetésnek gazdasági oldala is van.

 

 

 

Nem elhanyagolható a jog területe sem. Abban az esetben, hogy ha weboldalt szeretnénk üzemeltetni tisztában kell lennünk bizonyos jogi fogalmakkal is. A legnagyobb terület az adatvédelem, de más jogi kérdésekkel is tisztában kell lennünk. Ha weboldalunkon webshopot működtetünk, az e kereskedelem részeseivé válunk, a jog sokkal nagyobb mértékben igényli a figyelmünket, mint azt gondolnánk.

 

Cookie-kra vonatkozó szabályok

 

 

Minden olyan weboldalt, amely Európai Uniós forgalmat bonyolít le, érint az Európai Unió adatvédelmi rendelete a GDPR. Weboldalának rendelkeznie kell egy Cookie szabályzattal és hozzájárulási értesítéssel.

 

 

 

Tartalom licence

 

 

A weboldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Ez független attól, hogy a létrehozó regisztrálta-e vagy sem a tartalmat. A plágium valaki más tartalmának jogosulatlan felhasználása. Meg kell bizonyosodni arról, hogy a tartalom, amelyet a weboldalon közzéteszünk nem sérti egy másik személy szerzői jogait.

 

 

 

Ha feltörik a weboldalt

 

 

Minden weboldal sebezhető. Sokan gondolják úgy, hogy az ő weboldaluk túlságosan kicsi ahhoz, hogy hackerek célkeresztjébe kerüljön. Ez nem így van. Nem számít, hogy nagy vagy kicsi weboldalról van szó. Amennyiben a weboldalát feltörik, akkor elveszíti az irányítást a tartalom felett. Az ügyfeleinek adatai veszélybe kerülnek. Ha a hackerek hozzáférnek ügyfelei bizalmas adataihoz, akkor önt is felelősségre vonják. Ez egy nagyon költséges eseménnyé válhat.

 

 

 

Adatvédelmi szabályzat

 

 

Minden weboldalnak tartalmaznia kell egy szabályzatot. amelyben közzéteszi, hogy a felhasználóktól összegyűjtött adatokat hogyan fogja felhasználni. Ha csak az emberek nevét és email címét gyűjti össze, azzal a céllal, hogy hírlevelet küldjön számukra, akkor is szükséges az adatvédelmi szabályzat.

 

 

 

Általános Szerződési Feltételek

 

 

Az Általános Szerződési vagy Általános Felhasználási Feltételek oldal meghatározza a weboldal használatának szabályait. Ebben a dokumentumban kaphatnak helyet a felelősségkizáró nyilatkozatok, a szerzői jogi kérdések, az adatvédelmi szabályzat, a viták rendezésének szabályai.

 

 

 

Online értékesítés

 

 

A HTTPS használata elengedhetetlen, ha webshopot hoz létre, akkor mindenképpen a biztonságos protokollon kell kommunikálnia webhelyének. A webáruház üzemeltetés jogi követelményei között az elállási jog, a szavatosság és jótállásra vonatkozó szabályok, illetve a panaszkezeléssel kapcsolatos tudnivalók is szerepel.

 

 

 

Látogatottság mérés

 

A weboldal készítés nem lesz teljes, ha nem rendelkezünk azzal a technológiával, hogy mérjük a weboldalunk látogatottságát. Általánosan a Google Analyitcs rendszerét használjuk weboldalunk nézettségének mérésére. Universal Analytics technológiát folyamatosan kivezeti a Google napjainkban és az Analytics 4-et vezeti be helyette.

 

 

 

Az Analytics 4 egy hatékony marketingeszköz, amely segít a weboldal készítőknek és webhely tulajdonosoknak abban, hogy jobb marketing döntéseket hozzanak meg a jövőben.

 

 

 

Az elmúlt év októberében jelentette be a Google, hogy az Analytics egyik legjelentősebb változásán megy keresztül, miközben bevezetik a Google Analytics 4-et. Természetesen ez befolyásolja a vállalkozások és szakértők működését, hiszen nagyon sokat kell tanulni, amíg megismerjük az Analytics 4-et.

 

 

Az Analytics 4 egy a korábbitól teljesen eltérő adatstruktúrát és adatgyűjtést használ. Az új modell minden felhasználói interakciót egy önálló eseményként értékel.

 

 

 

Egy munkamenet alapú modell került bevezetésre, amely egy időkereten belül csoportosítja a felhasználói interakciókat.

 

 

 

Ezzel a változással az Analytics jobban képes lesz arra, hogy megjósolni a felhasználói viselkedést. A marketing szakemberek számára pedig azért hasznos, mert jobban tudják elvégezni a platformok közötti elemzést és az útvonalelemzést.

 

 

Az Analytics 4 adatvédelem központú. A felhasználók magánéletének növekedése egyre nehezebbé teszi a követésüket, a GA4 egy olyan előremutató megoldás, amely gépi tanulást használ a hiányzó adatok pótlására.

 

 

 

2023 július 1-től már csak az Analytics 4 dolgozza fel a hozzá érkező adatokat.

Szóljon hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük