
Hogyan alkalmazkodjunk a hangalapú kereséshez?
Hogyan alkalmazkodjunk a hangalapú kereséshez?
Hogyan alkalmazkodjunk a hangalapú kereséshez? – A hangalapú keresések a hangvezérlésű digitális asszisztensek világába kalauzolnak minket. Vannak olyan háztartások, ahol Alexával, Sirivel vagy Cortanával többet beszélgetnek, mint egymással. A hangalapú keresés népszerűsége okos otthonokban és az okos telefonokban egyaránt népszerű.
Amikor a Google keresőrendszerében keresünk és bírunk a keresőmezőbe egy adott szót, kifejezést vagy mondatot és amikor digitális asszisztenst használunk a keresésre, teljesen másképpen fogalmazunk.
Amikor a legközelebbi éttermet keressük, beírhatjuk a keresőmezőbe, hogy ’étterem’ és megkérdezhetjük a digitális asszisztenstől, hogy ’hol van a legközelebbi étterem’. A digitális marketing trendek között tehát a hangalapú keresés egy fontos elemmé vált és 2023-ban is az lesz.
A keresési trendek szerint a hangalapú keresést helyi találatok során alkalmazzák a felhasználók. Egy helyi vállalkozás megtalálásához a fogyasztók 58%-a használt hangalapú keresést állítja egy 2018-as tanulmány. A Google szerint a „közelben” típusú keresések jelentősen megnövekedtek.
2015-ben haladta meg a mobil keresések száma az asztali kereséseket. A változáshoz nagy mértékben hozzájárult a hangalapú keresés. A mobilkeresések többnyire hangalapú asszisztensekkel történnek. A helyi versenytársak megelőzése szempontjából a kisvállalkozások számára ajánlott alapvető megoldásokat kell használni.
2019-ben az Egyesült Államokban a háztartások 35%-a már rendelkezik legalább egy intelligens hangszóróval és 2025-re az előrejelzések szerint ez a szám 75%-ra emelkedik. Egy másik statisztika szerint a fogyasztók 71%-a jobban szereti a hangalapú keresést, mint a gépelést.
Mit jelent a hangalapú keresés?
A hangalapú keresés a Google egy innovációja. 2011-ben alkották meg a technológiát. Lehetővé teszi a felhasználók számára azt, hogy hangutasításokkal keressenek egy böngészőn vagy egy alkalmazáson keresztül.
Miért fontos figyelni a hangalapú keresésre?
2020-ban 4,08 milliárd digitális hangasszisztenst használnak szerte a világon. Egy előrejelzés szerint a digitális asszisztensek számra 2023-ra eléri a 8 milliárdot, ami egy elég jelentős szám. A digitális marketing világában a hangalapú keresés jelentőségét sejteti.
Hogyan alkalmazkodhatunk a hangalapú kereséshez a digitális marketing segítségével?
- Kiemelt kivonatokra optimalizált honlap
- Frissített és pontos adatok a Google Cégem-ben
- Használjon kérdéseket a weboldal tartalmában
- A sémajelölés használata
- GYIK használata
- Részletes és informatív, minőségi content
- A weboldal gyors betöltése
- A weboldal mobilbarát
- Helyi keresőoptimalizálás
A Google Cégem segítségével a vállalkozás adatait és kapcsolatfelvételi adatait mindenképpen frissíteni kell. A vállalkozás profiljának naprakésznek kell lennie.
A Google a találati lista összeállításakor nagy mértékben támaszkodik a kiemelt kivonatokra és a tudásdiagrammokra.
A felhasználói élmény javítása érdekében, a Google az első oldalon rangsorolt találatokból kiemelt kivonatokat készít. Az organikus találatok felett helyezkednek el a bővített kivonatok. Abban az esetben, hogy ha weboldala optimalizálva van a kiemelet kivonatokra, egyértelmű, hogy a weboldal tartalma választ ad a felhasználó kérdésére.

Chatbotok
Ezeket is érdemes megnézni

Hogyan védekezhetsz a Doomscrolling ellen?
november 18, 2022
Megváltoztatja a Google-t a Z generáció
szeptember 29, 2022