Hogyan alkalmazkodjunk a hangalapú kereséshez?
Digitális marketing

Hogyan alkalmazkodjunk a hangalapú kereséshez?

Hogyan alkalmazkodjunk a hangalapú kereséshez?

Hogyan alkalmazkodjunk a hangalapú kereséshez? – A hangalapú keresések a hangvezérlésű digitális asszisztensek világába kalauzolnak minket. Vannak olyan háztartások, ahol Alexával, Sirivel vagy Cortanával többet beszélgetnek, mint egymással. A hangalapú keresés népszerűsége okos otthonokban és az okos telefonokban egyaránt népszerű.

Amikor a Google keresőrendszerében keresünk és bírunk a keresőmezőbe egy adott szót, kifejezést vagy mondatot és amikor digitális asszisztenst használunk a keresésre, teljesen másképpen fogalmazunk.

Amikor a legközelebbi éttermet keressük, beírhatjuk a keresőmezőbe, hogy ’étterem’ és megkérdezhetjük a digitális asszisztenstől, hogy ’hol van a legközelebbi étterem’. A digitális marketing trendek között tehát a hangalapú keresés egy fontos elemmé vált és 2023-ban is az lesz.

A keresési trendek szerint a hangalapú keresést helyi találatok során alkalmazzák a felhasználók. Egy helyi vállalkozás megtalálásához a fogyasztók 58%-a használt hangalapú keresést állítja egy 2018-as tanulmány. A Google szerint a „közelben” típusú keresések jelentősen megnövekedtek.

2015-ben haladta meg a mobil keresések száma az asztali kereséseket. A változáshoz nagy mértékben hozzájárult a hangalapú keresés. A mobilkeresések többnyire hangalapú asszisztensekkel történnek. A helyi versenytársak megelőzése szempontjából a kisvállalkozások számára ajánlott alapvető megoldásokat kell használni.

2019-ben az Egyesült Államokban a háztartások 35%-a már rendelkezik legalább egy intelligens hangszóróval és 2025-re az előrejelzések szerint ez a szám 75%-ra emelkedik. Egy másik statisztika szerint a fogyasztók 71%-a jobban szereti a hangalapú keresést, mint a gépelést.





 

Mit jelent a hangalapú keresés?

A hangalapú keresés a Google egy innovációja. 2011-ben alkották meg a technológiát. Lehetővé teszi a felhasználók számára azt, hogy hangutasításokkal keressenek egy böngészőn vagy egy alkalmazáson keresztül.





 

Miért fontos figyelni a hangalapú keresésre?

2020-ban 4,08 milliárd digitális hangasszisztenst használnak szerte a világon. Egy előrejelzés szerint a digitális asszisztensek számra 2023-ra eléri a 8 milliárdot, ami egy elég jelentős szám. A digitális marketing világában a hangalapú keresés jelentőségét sejteti.

 

Hogyan alkalmazkodhatunk a hangalapú kereséshez a digitális marketing segítségével?

 

  • Kiemelt kivonatokra optimalizált honlap
  • Frissített és pontos adatok a Google Cégem-ben
  • Használjon kérdéseket a weboldal tartalmában
  • A sémajelölés használata
  • GYIK használata
  • Részletes és informatív, minőségi content
  • A weboldal gyors betöltése
  • A weboldal mobilbarát
  • Helyi keresőoptimalizálás

 




A Google Cégem segítségével a vállalkozás adatait és kapcsolatfelvételi adatait mindenképpen frissíteni kell. A vállalkozás profiljának naprakésznek kell lennie.

A Google a találati lista összeállításakor nagy mértékben támaszkodik a kiemelt kivonatokra és a tudásdiagrammokra.

A felhasználói élmény javítása érdekében, a Google az első oldalon rangsorolt találatokból kiemelt kivonatokat készít. Az organikus találatok felett helyezkednek el a bővített kivonatok. Abban az esetben, hogy ha weboldala optimalizálva van a kiemelet kivonatokra, egyértelmű, hogy a weboldal tartalma választ ad a felhasználó kérdésére.

 

 


Szóljon hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük