
Agilis marketing
Az agilis marketing egy olyan megközelítés, ami az agilis módszertanra épül. A marketingnek ez a megközelítése hangsúlyozza a valós idejű együttműködést és alkalmazásával a marketingszakemberek nagyon könnyen tudnak reagálni a változásokra. Egyik legfontosabb előnynek éppen az tekinthető, hogy rugalmas a változásokhoz történő reagálások területén. Egy másik előnye, hogy az ügyfelek értékére és az üzleti eredményekre helyezi a hangsúlyt.
A kiáltvány szövege szerint: Annak érdekében, hogy lépést tartsunk a marketing mai sebességével és összetettségével, új munkamódszereket alkalmazunk:
1
Összpontosítás az ügyfélértékre és az üzleti eredményekre a tevékenység és a kimenetek helyett
2
Értékteremtés korán és gyakran túlzás a tökéletességre várva
3
Tanulás kísérleteken és adatokon keresztül a vélemények és konvenciók felett
4
Keresztfunkcionális együttműködés silókon és hierarchiákon keresztül
5
Reagálás a változásokra egy statikus terv követése során
Mit jelent az agilis marketing?
A marketing tevékenység során az agilis módszertan alkalmazása, amelnyek a célja, az, hogy javítsa a marketingműveleteket. Egy olyan megközelítés, amelyben a marketingcsapatok azonosítják a nagy értékű projekteket, így az erőfeszítéseiket képesek összpontosítani. Az agilis marketingcsapatok működése során az agilis marketing értékeit alkalmazzák:
Ennek érdekében: válaszolnak a változásokra egy terv követése során. A tesztelést fontosabbnak tartják, mint a konvenciókat. A nagy piacokon is egyéni interakciókat valósítanak meg.
Hogyan jött létre?
- június 11-én fogalmazták meg az Agilis marketing kiáltványt. A kétnapos összejövetel során alkották meg az Agilis marketing koncepcióját, amelynek célja, hogy a modern marketing jövőjét határozza meg.
Kapcsolat az agilis szoftverfejlesztéssel
Az agilis marketing célja, hogy ösztönözze a növekedést. Ezt a célt azzal a tevékenységgel kívánja megvalósítani, hogy a csapatok erőfeszítéseit összpontosítja, ezáltal értéket nyújtanak a végfelhasználó számára.
Az agilis marketing kialakulófélben lévő gyakorlata alkalmazza az agilis szoftvergyártás elveit. Leginkább azzal érvelnek az agilis marketing alkalmazása mellett, hogy növeli a marketingosztály sebességét, minőségét, rugalmasságát és hatékonyságát.
Alapelvei nagyon hasonlítanak az agilis szoftverfejlesztés alapelveihez.
- Ez inkább arról szól, hogy a terv követése helyett reagáljunk a változásokra.
- Ne csak a dokumentációra összpontosítson
- Összpontosítson inkább az egyénekre, ne csak a folyamatra
- Összpontosítson inkább az ügyfelek együttműködésére, ne pedig a szerződésre vagy a tárgyalásra
Ezeket is érdemes megnézni

Te is várod már a 6G technológiát?
szeptember 3, 2022
Happy Birthday to Google!
szeptember 4, 2022