Digitális marketing

A felhasználók által generált tartalom

Digitális marketing trendek 2023

 

A felhasználók által generált tartalom

 

 

 

A BBC 2005-ben, egy a felhasználók által generált tartalomplatformot épített a weboldalaihoz. A TIME Magazine pedig 2006-ban az év emberének választott TÉGED. A „You” lett az év embere.

 

Ezzel a Time a Web 2.0 platform megszületésére/felemelkedésére reagált. A CNN pedig kifejlesztett egy olyan tartalomplatformot, ahol a felhasználók publikálhatnak iReport néven. A közösségi média felhasználói olyan kulcsfontosságú adatokat szolgáltathatnak egy katasztrófa vagy terrortámadás kapcsán, amelyek korábban elérhetetlenek voltak.

 

A hírcsatornák ennek megfelelően kidolgozták azt a módszereket, amelyeken keresztül a felhasználók képesek eljuttatni hozzájuk tartalmaikat. A vállalkozások 2020-ra egyre inkább használják és beépítik stratégiájukba a felhasználók által létrehozott tartalmakat.

 

Az internet egy nagyszerű platform a felhasználók által generált tartalmak létrehozására és terjesztésére. Ez lehetővé teszi az információk gyors terjesztését.

A 2023-as év rendkívül érdekes évnek ígérkezik. A digitális marketing trendek az új technológiára és a vásárlói magatartás irányába orientálódnak. Az elkövetkező években egészen biztosan találkozni fogsz a marketing stratégiád megalkotása folyamán a felhasználó által generált tartalommal.

 

Az új szájhagyomány a felhasználók által generált tartalom. Az ilyen típusú tartalmakat nem a márkák, hanem a felhasználók hozzák létre. Felhasználók által generált tartalmakat bárki létrehozhat. Abban az esetben, hogy ha ezt hozzáadjuk a marketingstratégiánkhoz, arra van lehetőségünk, hogy növeljük a márkánk hitelességét.




 

Mi a felhasználó által generált tartalom?

A felhasználók által generált tartalom

A felhasználó által generált tartalom vagy fogyasztó által generált tartalom (UGC) az ügyfelek által létrehozott és közzétett eredeti tartalom. Ezt a közösségi médiában vagy más platformokon oszthatják meg. Az UGC lehet kép, videó, ismertető, ajánlás vagy podcast… Sokféle formát ölthet.

 

Miért fontos a felhasználó által létrehozott tartalom a digitális marketing stratégia számára?

 

A felhasználók a vásárlási út bármelyik szakaszában használhatják. Az ügyfélközpontú tartalom a közösségi médiában és más csatornákon is felhasználható. A konverziók számának növelése és az elköteleződés javítása érdekében használható.

 

Annak érdekében, hogy vállalkozásunk online látható legyen egy nagyon éles versenyben kell részt vennünk. A vásárlók ma már jobban megválogatják, hogy mely márkákkal akarnak kapcsolatba lépni, hol szeretnének vásárolni. A fogyasztói döntés során nagyon fontos a hiteles tartalom.

 

Hogyan használhatom a felhasználó által generált tartalmat?

A felhasználók által generált tartalom

Minden marketing módszer esetében a kiindulópont a tervezés. A marketingesek 86%-a állította azt, hogy megpróbálták beépíteni a felhasználók által generált tartalmakat a stratégiájukba, de csak 27% mondta azt, hogy erre volt tervük.




 

FONTOS!

Legyen tervünk arra vonatkozóan, hogy hogyan fogjuk gyűjteni és felhasználni a felhasználók által generált tartalmakat.

 

Ha az a tervünk, hogy növelni szeretnénk a vállalkozásunk láthatóságát a közösségi hálózatokon, akkor egy hashtag kampány az Instagramon jó választás lehet.

 

Ha a konverziókat szeretnénk növelni, akkor egy olyan kampányban lenne érdemes gondolkodni, amelyik véleményeket kér a vásárlóktól, amely tulajdonképpen az eladáshoz szükséges társadalmi bizonyítékként használható fel.

 

A tökéletes példa

 

A felhasználó által létrehozott tartalomnak van egy klasszikus iskolapéldája. A GoPro YouTube csatornája hatékony, amely bemutatja a termék használatát a vásárló szemszögéből.




 

Építs rendszert

 

A National Geographic annak érdekében, hogy a 2017-es Év Utazási fotósa versenyükre beérkező képeket összegyűjtse, egy oldalt hozott létre a weboldalán, ahol a felhasználók fel tudták tölteni képeiket. A weboldalon feltöltött képeket pedig nagyon könnyű adatbázisba rendezni és kezelni azokat.

 

Adatvédelem

 

Egy olyan kampány, amely használja a felhasználók által generált tartalmakat, jogi szempontokból nem egyszerű. Abban az esetben, hogy ha ajándékozási vagy sorsolási rendszert építünk fel, nagyon komoly jogszabályoknak kell megfelelnünk.

 

A felhasználók által generált tartalmak felvetik annak a jogi kérdését is, hogy a felhasználónak milyen jogi kapcsolata van a létrehozott tartalommal. Mindenképpen érdemes jogi szakértővel konzultálni a kampány indítása előtt.




A nehézségek ellenére

 

A fogyasztók 2,4-szer nagyobb valószínűséggel bíznak meg a felhasználók által létrehozott tartalomban. Ennek következtében eljött az ideje annak, hogy a hitelességed építésén dolgozz és használd a marketingstratégiádban a felhasználók által létrehozott tartalmakat.

 

A felhasználók által generált tartalom

 

Legyél te az első ember, aki hozzászól a fórumon! Te hogyan használod a felhasználó által generált tartalmat?



Szóljon hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük