
A felhasználók által generált tartalom
Digitális marketing trendek 2023
A felhasználók által generált tartalom
[evp_embed_video url=”https://szoftverfejleszto-webfejleszto.hu/wp-content/uploads/2022/10/felhasznalo-altal-generalt-tartalom.mp4″ autoplay=”true”]
A BBC 2005-ben, egy a felhasználók által generált tartalomplatformot épített a weboldalaihoz. A TIME Magazine pedig 2006-ban az év emberének választott TÉGED. A „You” lett az év embere.
Ezzel a Time a Web 2.0 platform megszületésére/felemelkedésére reagált. A CNN pedig kifejlesztett egy olyan tartalomplatformot, ahol a felhasználók publikálhatnak iReport néven. A közösségi média felhasználói olyan kulcsfontosságú adatokat szolgáltathatnak egy katasztrófa vagy terrortámadás kapcsán, amelyek korábban elérhetetlenek voltak.
A hírcsatornák ennek megfelelően kidolgozták azt a módszereket, amelyeken keresztül a felhasználók képesek eljuttatni hozzájuk tartalmaikat. A vállalkozások 2020-ra egyre inkább használják és beépítik stratégiájukba a felhasználók által létrehozott tartalmakat.
Az internet egy nagyszerű platform a felhasználók által generált tartalmak létrehozására és terjesztésére. Ez lehetővé teszi az információk gyors terjesztését.
A 2023-as év rendkívül érdekes évnek ígérkezik. A digitális marketing trendek az új technológiára és a vásárlói magatartás irányába orientálódnak. Az elkövetkező években egészen biztosan találkozni fogsz a marketing stratégiád megalkotása folyamán a felhasználó által generált tartalommal.
Az új szájhagyomány a felhasználók által generált tartalom. Az ilyen típusú tartalmakat nem a márkák, hanem a felhasználók hozzák létre. Felhasználók által generált tartalmakat bárki létrehozhat. Abban az esetben, hogy ha ezt hozzáadjuk a marketingstratégiánkhoz, arra van lehetőségünk, hogy növeljük a márkánk hitelességét.
Mi a felhasználó által generált tartalom?
A felhasználó által generált tartalom vagy fogyasztó által generált tartalom (UGC) az ügyfelek által létrehozott és közzétett eredeti tartalom. Ezt a közösségi médiában vagy más platformokon oszthatják meg. Az UGC lehet kép, videó, ismertető, ajánlás vagy podcast… Sokféle formát ölthet.
Miért fontos a felhasználó által létrehozott tartalom a digitális marketing stratégia számára?
A felhasználók a vásárlási út bármelyik szakaszában használhatják. Az ügyfélközpontú tartalom a közösségi médiában és más csatornákon is felhasználható. A konverziók számának növelése és az elköteleződés javítása érdekében használható.
Annak érdekében, hogy vállalkozásunk online látható legyen egy nagyon éles versenyben kell részt vennünk. A vásárlók ma már jobban megválogatják, hogy mely márkákkal akarnak kapcsolatba lépni, hol szeretnének vásárolni. A fogyasztói döntés során nagyon fontos a hiteles tartalom.
Hogyan használhatom a felhasználó által generált tartalmat?
Minden marketing módszer esetében a kiindulópont a tervezés. A marketingesek 86%-a állította azt, hogy megpróbálták beépíteni a felhasználók által generált tartalmakat a stratégiájukba, de csak 27% mondta azt, hogy erre volt tervük.
FONTOS!
Legyen tervünk arra vonatkozóan, hogy hogyan fogjuk gyűjteni és felhasználni a felhasználók által generált tartalmakat.
Ha az a tervünk, hogy növelni szeretnénk a vállalkozásunk láthatóságát a közösségi hálózatokon, akkor egy hashtag kampány az Instagramon jó választás lehet.
Ha a konverziókat szeretnénk növelni, akkor egy olyan kampányban lenne érdemes gondolkodni, amelyik véleményeket kér a vásárlóktól, amely tulajdonképpen az eladáshoz szükséges társadalmi bizonyítékként használható fel.
A tökéletes példa
A felhasználó által létrehozott tartalomnak van egy klasszikus iskolapéldája. A GoPro YouTube csatornája hatékony, amely bemutatja a termék használatát a vásárló szemszögéből.
Építs rendszert
A National Geographic annak érdekében, hogy a 2017-es Év Utazási fotósa versenyükre beérkező képeket összegyűjtse, egy oldalt hozott létre a weboldalán, ahol a felhasználók fel tudták tölteni képeiket. A weboldalon feltöltött képeket pedig nagyon könnyű adatbázisba rendezni és kezelni azokat.
Adatvédelem
Egy olyan kampány, amely használja a felhasználók által generált tartalmakat, jogi szempontokból nem egyszerű. Abban az esetben, hogy ha ajándékozási vagy sorsolási rendszert építünk fel, nagyon komoly jogszabályoknak kell megfelelnünk.
A felhasználók által generált tartalmak felvetik annak a jogi kérdését is, hogy a felhasználónak milyen jogi kapcsolata van a létrehozott tartalommal. Mindenképpen érdemes jogi szakértővel konzultálni a kampány indítása előtt.
A nehézségek ellenére
A fogyasztók 2,4-szer nagyobb valószínűséggel bíznak meg a felhasználók által létrehozott tartalomban. Ennek következtében eljött az ideje annak, hogy a hitelességed építésén dolgozz és használd a marketingstratégiádban a felhasználók által létrehozott tartalmakat.
Legyél te az első ember, aki hozzászól a fórumon! Te hogyan használod a felhasználó által generált tartalmat?
Ezeket is érdemes megnézni

Számítástechnika trendek 2023-ban
november 28, 2022
Hogyan alkalmazkodjunk a hangalapú kereséshez?
október 4, 2022