
Megváltoztatja a Google-t a Z generáció
A Z generáció hatására, akik egyre inkább a TikTok-on, illetve a Reddit-en keresnek, a Google újra megújítja keresőprogramját. A Google a kezdetektől egy egyszerű felülettel rendelkezik. Egy mezőbe kell beírni a keresési lekérdezést, majd egy találati oldalon megkapjuk a választ.
A SERP, tehát a találati oldal leginkább kék színű hivatkozásokat tartalmaz, amelyek más oldalakra mutatnak. Az elmúlt időszakban a Google az eredményeket vizuális elemekkel, a kereséshez kapcsolódó hírekkel bővítette.
A keresőóriás saját belső kutatása alapján arra az eredményre jutott, hogy a fiatalabbak, inkább közösségi hálózatokon keres információkat. Ilyenek lehetnek az Instagram, vagy a TikTok. A felhasználói preferenciák megváltozásával értelmezhető, hogy a Google miért változtatja meg a keresőjét, úgy, hogy az eredmények között több multimodális forma szerepeljen.
Továbbá azt is, hogy egyre több közösségi média bejegyzésből származó információkat tartalmazó találati oldalak jelennek meg.
Cathy Edwards, a Google alelnöke és a keresési főigazgatója az újságíróknak azt nyilatkozta a Google Search On eseménye előtt, hogy „olyan sok információ található az interneten, amelyek különböző formátumokban és különböző hangokból származnak, amelyek eltérő hatáskörrel és szakértelemmel rendelkeznek.”
Az eseményen a Google bejelentette, hogy a kereső felhasználók számára a nyílt weben alkotó alkotóktól származó tartalmakat mutat be. Ha a felhasználó egy város nevére keres, akkor olyan eredményeket kaphat, amelyek vizuális történeteket és rövid videókat tartalmaznak.
„Valóban láthatjuk, ahogy belépünk a keresés új korszakába, hogy pontosan azt találhatja meg, amit keres, ha képeket, hangokat, szöveget és beszédet kombinál az Ön számára érthető módon, és ez végső soron segít megérteni a világot.”
Ezeket is érdemes megnézni

Szergej Brin január 24-én állt munkába és a LaMDA-hoz kért hozzáférést
február 14, 2023
A Yahoo elbocsát 2000 embert
február 11, 2023