Szoftver

Megváltoztatja a Google-t a Z generáció

A Z generáció hatására, akik egyre inkább a TikTok-on, illetve a Reddit-en keresnek, a Google újra megújítja keresőprogramját. A Google a kezdetektől egy egyszerű felülettel rendelkezik. Egy mezőbe kell beírni a keresési lekérdezést, majd egy találati oldalon megkapjuk a választ.

 

A SERP, tehát a találati oldal leginkább kék színű hivatkozásokat tartalmaz, amelyek más oldalakra mutatnak. Az elmúlt időszakban a Google az eredményeket vizuális elemekkel, a kereséshez kapcsolódó hírekkel bővítette.




A keresőóriás saját belső kutatása alapján arra az eredményre jutott, hogy a fiatalabbak, inkább közösségi hálózatokon keres információkat. Ilyenek lehetnek az Instagram, vagy a TikTok. A felhasználói preferenciák megváltozásával értelmezhető, hogy a Google miért változtatja meg a keresőjét, úgy, hogy az eredmények között több multimodális forma szerepeljen.

 

Továbbá azt is, hogy egyre több közösségi média bejegyzésből származó információkat tartalmazó találati oldalak jelennek meg.




Cathy Edwards, a Google alelnöke és a keresési főigazgatója az újságíróknak azt nyilatkozta a Google Search On eseménye előtt, hogy „olyan sok információ található az interneten, amelyek különböző formátumokban és különböző hangokból származnak, amelyek eltérő hatáskörrel és szakértelemmel rendelkeznek.”

 

Az eseményen a Google bejelentette, hogy a kereső felhasználók számára a nyílt weben alkotó alkotóktól származó tartalmakat mutat be. Ha a felhasználó egy város nevére keres, akkor olyan eredményeket kaphat, amelyek vizuális történeteket és rövid videókat tartalmaznak.

 

„Valóban láthatjuk, ahogy belépünk a keresés új korszakába, hogy pontosan azt találhatja meg, amit keres, ha képeket, hangokat, szöveget és beszédet kombinál az Ön számára érthető módon, és ez végső soron segít megérteni a világot.”



Szóljon hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük