Digitális marketing

Digitális marketing trendek 2023 Influencer marketing

Digitális marketing trendek 2023

 

Influencer marketing

 

Digitális marketing trendek 2023 - influencer marketing

 

Mit jelent az influencer marketing?

 

Az influencer marketing egy olyan marketing tevékenység, amely során a vállalkozásunk üzenetét, egy olyan személyiség segítségével közvetítjük, aki az üzenetünket egy nagyobb piac felé tereli. Ezek a személyiségek, akiket befolyásolóknak is nevezhetünk, sok olyan emberrel rendelkeznek, akik bíznak a véleményében. Amikor a befolyásoló támogatja az ön terméket vagy szolgáltatását, akkor a befolyásoló követői nagyobb valószínűséggel veszik meg a terméket, illetve veszik igénybe a szolgáltatást.




Mit lehet tudni az influencer marketing hatékonyságáról?

 

  • Az influencer marketing az egyik leggyorsabban növekvő marketing csatorna
  • A marketingesek 65%-a szerint az egyik leghatékonyabb csatorna
  • A marketingesek 49%-a szerint hatékonyabb, mint a hagyományos reklám
  • 11-szer több ROI-t generál, mint a hagyományos marketingcsatornák




Milyen influencerek léteznek?

 

  • MEGA, aki 1 milliónál több követővel rendelkezik
  • MAKRÓ, aki 100 ezernél több követővel rendelkezik
  • MICRÓ, aki 1000-nél több követővel rendelkezik
  • NANO, aki 1000 követővel rendelkezik

 

 

Digitális marketing trendek




Az influencer marketing egy tanulmány szerint az megkérdezettek 83%-a szerint nagyobb bizalomnak örvend, mint a reklámok. A vásárlók az emberek véleményét sokkal előbbre helyezik, mint a márka által megfogalmazott üzeneteket.

 

Ennek köszönhetően az influencer marketing sokkal magasabb ROI-t generál, mint a szalaghirdetések. Az influencerek több platformon is megosztható tartalmakat állítanak elő. Ez még tovább növeli ennek a trendnek a hatékonyságát azon túl, hogy befolyásolják az emberek vásárlási döntését.

 

A digitális marketing trendek között ez a leghatékonyabb szájról szájra terjedő megoldás, hiszen egy influencernek saját bizalmi kapcsolata van az ügyfeleivel.




Az influencer hírességek és a mikro befolyásolók is nagy erővel bírnak. A mikor befolyásolók azok, akinek 1000 követőjük van, ők csaknem kétszer nagyobb elkötelezettséget képesek generálni. Ez annak köszönhető, hogy az elköteleződés aktív és személyes, továbbá, általában több társuk van, mint rajongójuk.

 

A fogyasztók pedig bíznak a társaik ajánlásában. Az előrejelzések szerint 2023-ban az influencer marketing fellendül. Az ilyen típusú marketingre elköltött 1 dollár, 5,20 dollárt hoz, nem meglepő tehát ez az előrejelzés.

 

Ma már szinte minden digitális vállalkozás használja, korábban csak maroknyi marketingesnek volt lehetősége élnie ezzel az eszközzel. Az influencerekkel együttműködő vállalkozások nagy megtérülést generálhatnak.

 

A legfontosabb dolog, amit az influencer marketing kampány során nagyon óvatosan kell kezelni, a megfelelő influencer kiválasztása. A hiba, amit elkövethetünk az az, hogy olyan személyeket választunk, akik nem rendelkeznek a megfelelő közönséggel.

 

Fontos, hogy olyan influencert találjunk, aki ugyanabba a résbe tartozik, mint a mi vállalkozásunk és jelentős, valós követőbázissal rendelkezik, aminek köszönhetően az üzenetünk a lehető legtöbb emberhez eljuthat.

 

 

Mi az, amit meg kell tennünk, ha influencer marketinget szeretnénk?

influencer marketing




Világos célt kitűzni! Ha influencer marketing kampányt szeretnénk, mindenekelőtt határozottan tisztáznunk kell, hogy mi az, amit el szeretnénk érni. Ha világos céllal rendelkezünk, akkor az segít abban, hogy a megfelelő befolyásolókat válasszuk ki. Továbbá abban is a segítségünkre lesz, hogy pontosan mérjük a sikert.

 

Kutatást kell végeznünk. Nem minden influencer egyenlő. Fontos, hogy ügyeljünk arra, hogy olyan befolyásolókat válasszunk, akik valóban érdeklődnek a márkánk iránt.

 

Fontos még, hogy a mennyiség helyett, a minőségre koncentráljunk, jobb ha néhány jó minőségű befolyásoló népszerűsít bennünket, mint ha több gyengébb minőségű.



Szóljon hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük