Adatvédelem,  Digitális marketing,  Szoftver,  weboldal készítés

Mit jelent a személyre szabott tartalom?

 

 

Digitális marketing trendek 2023 3. rész A személyre szabott tartalom

 

 

Ha ezt a cikket olvasod, akkor nyilván tudod, hogy a tartalom a király. A tartalommarketing világában a személyre szabott tartalom a legújabb hullám, ami képes arra, hogy kapcsolatot teremtsen a márka és az ügyfél között.

 

2019-ben készült felmérés szerint a személyre szabott tartalom jobb vásárlási élményt nyújt. Az olvasók és a vásárlók fontosnak érzik azt, hogy a márkák személyesen szólítsák meg. Minden felhasználó számára megfelelő tartalmat nyújt a személyre szabott tartalom, amit a korábbi keresési viselkedés alapján állít össze a rendszer.

 

Ez egy olyan trend, amely a keresőoptimalizálásra is nagy hatással lesz a jövőben. Az Adidas márka egy nagyszerű példa arra, hogy hogyan lehet alkalmazni a személyre szabott tartalmat. A különböző e-mailek küldése során használják ezt a technológiát.

 

Minden korábbi lehetőségnél egyre nehezebb dolog a tartalomgyártás során megragadni a felhasználók figyelmét. A tartalom személyre szabásával javíthatjuk eredményeinket.

 

Mit jelent a személyre szabott tartalom?

 

A fogyasztókra vonatkozó konkrét ismereteket használ fel arra, hogy egyedi élményt teremtsen az egyén és a márka között. Az algoritmusok különböző adatok alapján megállapítják, hogy férfi vagy nő-e a felhasználó.

 

Megállapítják az életkorukat, a tartózkodási helyüket és az érdeklődési körüket. Ezen információk birtokában lehetőség lesz arra, hogy jobb kapcsolatot építsenek fel az ügyfelekkel és növeljék elköteleződésüket a márka irányába.

 

A fogyasztók 91%-a nagyobb valószínűséggel vásárol egy olyan vállalkozásnál, amely személyre szabott ajánlatokat küld a számára. A vásárlók 74%-a frusztrált abban az esetben, hogy ha nem az érdeklődési körének megfelelő ajánlatot kap.

 

 

A marketingszakemberek 88%-a arról számolt be, hogy a személyre szabásnak köszönhetően 10%-nál nagyobb növekedést ért el. A szakemberek úgy gondolják, hogy a személyre szabott tartalom jelenti marketing jövőjét.

 

A tartalom személyre szabása:

 

  • 50%-kal csökkenti a beszerzési költségeket
  • 5-15%-kal növeli a bevételeket
  • 10-30%-kal növeli a marketingköltés hatékonyságát

 

Mi az, amit elérünk, ha személyre szabjuk a tartalmainkat?

 

  • A helyszínen töltött időt növeljük
  • A cselekvés valószínűségét növeljük

 

 

Az amerikai internetezők 78%-a állítja azt, hogy növeli a vásárlási szándékukat, hogy ha a márka személyesen releváns tartalmakat jelenítenek meg. A fogyasztók 79%-a állítja, hogy igen nagy valószínűséggel csak abban az esetben köt megállapodást, hogy ha a személyre szabottan tükrözi a fogyasztó márkával folytatott korábbi interakcióit.

 

 

Hogyan lehet a gyakorlatban személyre szabott tartalmat előállítani?

 

Az első lépés az, hogy megismerjük a közönségünket. A legnagyobb ok, amiért a weboldaltulajdonosok nem tudják alkalmazni a tartalom személyre szabását az az, hogy nem rendelkeznek megfelelő adatokkal a látogatóikról.

 

Ha szeretnénk kihasználni ennek a feltörekvő trendnek az erejét, akkor az adatokra a személyre szabott tartalmak kulcsaként és alapjaként kell tekintenünk.

 

Milyen adatokról beszélhetünk?

 

Tudnunk kell azt, hogy a felhasználó milyen böngészőt használ. Milyen eszközön tekintik meg weboldalunkat és azt is, hogy több különböző eszközön is meglátogatták-e az oldalunkat. Minél részletesebben ismerjük a felhasználó demográfiai adatait annál jobb. Honnan származik, mi a foglalkozása, milyen iparágban tevékenykedik, milyen a családi állapota, mennyi pénzt keres.

 

A felhasználók érdeklődési körét, preferenciáit is ismernie kell. Olvasnak szépirodalmat? Politikai elköteleződéssel rendelkeznek? Fontos tudni azt is, hogy a felhasználó milyen csatornán keresztül érkezett meg az oldalra. Korábban mennyi alkalommal látogatta meg oldalunkat. Vásárolt-e korábban terméket nálunk?

 

„Néha, amikor újítasz, hibákat követsz el. A legjobb, ha gyorsan elismered őket, és folytatod a többi újítás fejlesztését.”

 

STEVE JOBS

 

 

Ha rendelkezünk ezekkel az adatokkal a felhasználókról, a tartalom személyre szabásának három elsődleges módja között kell választanunk.

 

Szegmentálás

A különböző változók alapján megállapíthatjuk a célközönségünk bizonyos csoportjait. Közönségszegmenscsoportokat hozhatunk létre, nem, munkakör, használt eszköz típusa alapján vagy a korábbi interakciók alapján.

 

Személyen alapuló

A szegmentálásnál átfogóbb felhasználói személyiségek létrehozásával a konkrétabb viselkedések és jellemzők alapján.

 

Vásárlói út alapú

Megállapíthatjuk azt is, hogy a felhasználó hol tart az értékesítési csatornában és ennek megfelelően biztosíthatjuk az éppen legrelevánsabb tartalmakat.

 

 

 

Adatvédelem és személyre szabás

 

Tekintettel arra, hogy a tartalom személyre szabása azon alapul, hogy a felhasználóról a rendszer adatokat gyűjt és felhasznál, az adatvédelmi kérdések igen erőteljesen előtérbe kerülnek.

 

Egy felmérés szerint, amelyben több mint 4500 webfelhasználót kérdeztek meg, a válaszadók 73%-a hasznosnak találta, ha a webhelyek tárolják személyes adataikat, 15%-uk utasította el a személyes adatok online megadását.

 

A válaszadók 63 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem tetszett neki, hogy újra be kell írnia azokat az adatokat, amelyeket már korábban megadott.

Szóljon hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük